Horari d'atenció al Públic:

Dificultat: normal, dificil
Fondària: 55 metres

Descripció

El Furió Fitó és una muntanya submarina que comença als 12 m de fondària i està unida per la base (a 53 m, aproximadament) a una altra muntanya submarina que arriba als 26 m. Situada al Cap de Begur, cal agafar embarcació per arribar-hi. Quasi tots els Centres d'immersió situats entre Palamós i Begur acostumen a anar-hi, tot i que són els que estan al Cap de Begur els que hi van amb més assiduïtat.

Itinerari

El recorregut recomanat és baixar pel cap de l'àncora i, quan estiguem a la cresta de la muntanya, agafar direcció nord per baixar per aquesta paret. Sobre els 22 m, trobem una escletxa (cova) que baixa fins al fons i en la que ens podem entretenir tant de baixada com de pujada. Deixant la paret a mà dreta i baixant, podem veure, si hi ha visibilitat, l'altre Furió. Si baixem entre els dos furions, hi ha unes roques en les quals s'amaga gran quantitat de vida. La pujada la podem fer pel Furió petit, sempre que la visibilitat sigui molt bona, ja que, sinó, se'ns complicaria el pas al Furió principal. Una vegada al Furió principal, anirem pujant donant la volta fins a la cresta de la muntanya, on aprofitarem per fer una parada de seguretat i, així, eliminar part del nitrogen acumulat.
És una immersió molt profunda que pot comportar riscos innecessaris. Hem de recordar que el BOE del 1998 limita la immersió a 40 m de profunditat. Una bona formació i l'adequada experiència ens faran gaudir millor d'aquesta immersió.

Telefons interés:

Cambra hiperbàrica de l'Hospital de Palamós: 972.60 01 60 / 972. 60 06 20
Cambra hiperbàrica de l'Hospital Moisès Broggi (Sant Joan Despí): 93.553 12 00 o 93.553 12 02 (exclusiu d'urgències per accidents de busseig)
Salvament Marítim: 900.202.202
Servei de la Generalitat: 112 (demaneu el servei que necessiteu)

» Guia d'espècies

GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies