» CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025



CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025

Ja tenim aquí el Calendari CIB del 2025 amb un munt d'activitats: cursos, sortides col·lectives, neteges... Dóna-li una ullada i reserva't els caps de setmana! 

» CURS BUSSEJADOR 1 ESTRELLA 271 MAIG



CURS BUSSEJADOR 1 ESTRELLA (271)
 
- TEORIES: 5, 6, 7, 12, 13 i 14 de maig
- PRÀCTIQUES PISCINA: data a determinar
- MAR CONFINAT: 10 de maig
- MAR OBERT: 17 i 18 de maig

Per qualsevol dubte amb les dates, consulta el nostre calendari provisional d'activitats CIB del 2025
 
** Preu curs: 330 € (5% de descompte a parelles) i 295 € pels membres de la Universitat de Barcelona.
  • Primer pagament: 150€ (inclou quota anual de socis del CIB + llicència federativa)
  • Segon pagament: 180€ (si teniu el 5% de descompte el pagament es de 171€; si sou membres de la UB el pagament es de 145€)
 
TERMINI INSCRIPCIÓ: dilluns 21 d'abril. Per inscriure-us, heu de contestar aquest formulari
 
DOCUMENTS D'INSCRIPCIÓ (enviar la documentació a cib@cibsub.cat):
- Sol·licitud ingrés al CIB (si no pots descarregar la fitxa posa't en contacte amb nosaltres)
- 1 fotografia de carnet digitalitzada (.JPG)  
- 1 fotocòpia del DNI.
Certificat mèdic (de busseig recreatiu)
- justificant de pagament 
» Reportatge


El Thalassa sobre el CIB

ON-LINE, al següent enllaç:

Thalassa "Busseig mediambiental"

Horari d'atenció al Públic:

Dilluns: 11h a 15h
Dimarts: 17h a 19h
Dimecres: 11h a 15h
Dijous: 17h a 19h
Divendres: 12h a 15h


Tlf i WhatsApp 623 18 84 35
Mail: cib@cibsub.cat
Guia d'espècies » 18. Estrelles de mar » Hacelia attenuata es / en

Nom científic: Hacelia attenuata

(Gray, 1840)

Nom comú:

Grup: 18. Estrelles de mar

Tipus paisatge: Immersió fonda

Fondària: A partir dels 20 m

Mides: Fins a 25 cm

Com és?

És una estrella de mar amb 5 braços arrodonits, que s'insereixen en el petit disc corporal amb la seva base més ampla i que es van estrenyent cap a l'extrem fins a acabar en punta. Mida de fins a 20 centímetres. Costat superior amb pàpules visibles disposades en 10 clares fileres longitudinals al llarg dels braços. Color vermell-ataronjat, vermell-terrós o vermell escarlata.

 

On viu?

Viu sobre tota mena de substrats durs entre els 3 i els 150 metres de profunditat, especialment entre els 20 i els 50 metres. Espècie més aviat esciòfila (viu en llocs poc il·luminats) que apareix sota sortints rocosos, en coves i en comunitats coral·lígenes. Viu tant a l'Atlàntic com al Mediterrani.

 

Com s'alimenta?

S'alimenta d'esponges.

 

Es pot confondre?

Es pot confondre amb les altres dues espècies d'estrelles de mar de color vermell de la Mediterrània. Echinaster sepositus presenta pàpules visibles a la part superior, però disposades irregularment i Ophidiaster ophidianus no exhibeix pàpules ben visibles i a més aquestes estan ordenades en 8 fileres longitudinals.

 

Curiositats

· Fuig de la llum, de manera que es pot veure a coves i cavitats, o a la nit.

 

Taxonomia 

Fílum: Echinodermata, Subfílum: Asterozoa, Classe: Asteroidea, Ordre: Valvatida, Família: Ophidiasteridae, Gènere: Hacelia

» Guia d'espècies


GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies
» CIB a Instagram


SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM

 

Informació, fotografies de les nostres activitats... i molt més al Facebook o Instagram

RSS Noticies CIB