» CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025



CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025

Ja tenim aquí el Calendari CIB del 2025 amb un munt d'activitats: cursos, sortides col·lectives, neteges... Dóna-li una ullada i reserva't els caps de setmana! 

» CURS BUSSEJADOR 1 ESTRELLA 271 MAIG



CURS BUSSEJADOR 1 ESTRELLA (271)
 
- TEORIES: 5, 6, 7, 12, 13 i 14 de maig
- PRÀCTIQUES PISCINA: data a determinar
- MAR CONFINAT: 10 de maig
- MAR OBERT: 17 i 18 de maig

Per qualsevol dubte amb les dates, consulta el nostre calendari provisional d'activitats CIB del 2025
 
** Preu curs: 330 € (5% de descompte a parelles) i 295 € pels membres de la Universitat de Barcelona.
  • Primer pagament: 150€ (inclou quota anual de socis del CIB + llicència federativa)
  • Segon pagament: 180€ (si teniu el 5% de descompte el pagament es de 171€; si sou membres de la UB el pagament es de 145€)
 
TERMINI INSCRIPCIÓ: dilluns 21 d'abril. Per inscriure-us, heu de contestar aquest formulari
 
DOCUMENTS D'INSCRIPCIÓ (enviar la documentació a cib@cibsub.cat):
- Sol·licitud ingrés al CIB (si no pots descarregar la fitxa posa't en contacte amb nosaltres)
- 1 fotografia de carnet digitalitzada (.JPG)  
- 1 fotocòpia del DNI.
Certificat mèdic (de busseig recreatiu)
- justificant de pagament 
» Reportatge


El Thalassa sobre el CIB

ON-LINE, al següent enllaç:

Thalassa "Busseig mediambiental"

Horari d'atenció al Públic:

Dilluns: 11h a 15h
Dimarts: 17h a 19h
Dimecres: 11h a 15h
Dijous: 17h a 19h
Divendres: 12h a 15h


Tlf i WhatsApp 623 18 84 35
Mail: cib@cibsub.cat
Guia d'espècies » 13. Mol·luscs - Cargols » Clanculus cruciatus es / en

Nom científic: Clanculus cruciatus

(Linné, 1758)

Nom comú:

Grup: 13. Mol·luscs - Cargols

Tipus paisatge: Immersió poc fonda, Immersió observant la vida de sota les pedres

Fondària:

Mides: Fins a 8 mm

Com és?

És un cargol amb la closca cònica i poc espiralada, la superfície no és llisa. L’obertura és lleugerament ovalada. La coloració pot variar molt entre individus, pot ser marró, taronja o roig fosc, amb taques clares. Interior blanc.

 

On viu?

Viu sobre fons rocosos, a no molta profunditat.

 

Com s’alimenta?

S'alimenta com tots els gasteròpodes s’alimenten amb la ràdula, una dent raspadora. Durant la fase larvària de vida lliure s’alimenta de les partícules orgàniques que hi ha al plàncton. Quan arriben al fons i es converteixen en caragols adults, s’alimenten, majoritàriament, de les algues que es troben en les roques sobre les quals viuen. També s'alimenten de detrits.

 

Com es reprodueixen?

Són animals dioics (sexes separats: es poden diferenciar individus amb un aparell femení clarament diferenciat i altres amb un masculí) i es reprodueixen sexualment. La fecundació té lloc internament. Els espermatozoides després de la còpula es guarden en un receptacle seminal on té lloc la fecundació. Dins de la Trochidae trochinae els ous poden ser dipositats d’un en un o en una massa gelatinosa en l’aigua. L’estadi larvari és planctònic.



Es pot confondre?

És un caragol que no té gaire confusió amb altres, donada la seva coloració i forma característica.

 

Taxonomia

Fílum: Mollusca, Classe: Gastropoda, Subclasse: Vetigastropoda, Superfamília: Trochoidea, Família: Trochidae trochinae, Gènere: Clanculus

» Guia d'espècies


GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies
» CIB a Instagram


SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM

 

Informació, fotografies de les nostres activitats... i molt més al Facebook o Instagram

RSS Noticies CIB