» CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025



CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025

Ja tenim aquí el Calendari CIB del 2025 amb un munt d'activitats: cursos, sortides col·lectives, neteges... Dóna-li una ullada i reserva't els caps de setmana! 

» CURS BUSSEJADOR 1 ESTRELLA 271 MAIG



CURS BUSSEJADOR 1 ESTRELLA (271)
 
- TEORIES: 5, 6, 7, 12, 13 i 14 de maig
- PRÀCTIQUES PISCINA: data a determinar
- MAR CONFINAT: 10 de maig
- MAR OBERT: 17 i 18 de maig

Per qualsevol dubte amb les dates, consulta el nostre calendari provisional d'activitats CIB del 2025
 
** Preu curs: 330 € (5% de descompte a parelles) i 295 € pels membres de la Universitat de Barcelona.
  • Primer pagament: 150€ (inclou quota anual de socis del CIB + llicència federativa)
  • Segon pagament: 180€ (si teniu el 5% de descompte el pagament es de 171€; si sou membres de la UB el pagament es de 145€)
 
TERMINI INSCRIPCIÓ: dilluns 21 d'abril. Per inscriure-us, heu de contestar aquest formulari
 
DOCUMENTS D'INSCRIPCIÓ (enviar la documentació a cib@cibsub.cat):
- Sol·licitud ingrés al CIB (si no pots descarregar la fitxa posa't en contacte amb nosaltres)
- 1 fotografia de carnet digitalitzada (.JPG)  
- 1 fotocòpia del DNI.
Certificat mèdic (de busseig recreatiu)
- justificant de pagament 
» Reportatge


El Thalassa sobre el CIB

ON-LINE, al següent enllaç:

Thalassa "Busseig mediambiental"

Horari d'atenció al Públic:

Dilluns: 11h a 15h
Dimarts: 17h a 19h
Dimecres: 11h a 15h
Dijous: 17h a 19h
Divendres: 12h a 15h


Tlf i WhatsApp 623 18 84 35
Mail: cib@cibsub.cat
Guia d'espècies » 14. Mol·luscs - Baboses marines » Berghia coerulescens es / en

Nom científic: Berghia coerulescens

(Laurillard, 1830)

Nom comú:

Grup: 14. Mol·luscs - Baboses marines

Tipus paisatge: Immersió en praderia, Immersió observant la vida de sota les pedres, Immersió poc fonda

Fondària: Fins a 20 m

Mides: Fins a 7 cm

Com és?

Nudibranqui de cos allargat i estret de 3 a 7 centímetres de longitud. És de color blanquinós o blavós. Té uns rinòfors en forma de porra tan llargs com els tentacles orals, amb una coloració ataronjada i recoberts de multitud de petites papil·les. Sovint, davant dels rinòfors presenta dues taques ataronjades. A la zona dorsal presenta una nombrosa quantitat de cerates o apèndix dorsals  distribuïts entre 8 i 10 rams, dels quals els primers estan disposats en forma d’arc i la resta paral·lels. Són de color blau a la base i la punta és de color groc. La cua és llisa i pot arribar a representar ¼ part de la longitud del cos.

 

On viu?

Molt comú en aigües temperades o càlides. És una espècie bentònica, que viu sobre fons rocosos, entre algues i sota les pedres.

 

Com s’alimenta?

S’alimenta de les anémones Aiptasia, Sagartia i de l'hidrozoo Eudendrium racemosum.

 

Com es reprodueix?

Són hermafrodites. Utilitza la reproducció creuada. Probablement, la seva època de reproducció és entre març i maig.

 

Es pot confondre?

Es pot confondre amb Cuthona caerula (Montagu 1804) que també té les cerates amb les extremitats grogues i el cos blau, però els seus rinòfors són llisos i no coberts de papil·les. També és fàcil confondre’l amb l’espècie Berghia verrucicornis (A. Costa, 1867) però les cerates d'aquesta espècie són blanques amb un anell taronja per sota la punta.

 

Curiositats

· El nom del gènere, Berghia, està dedicat a Rudolph Bergh (1824-1909) metge danès que va estudiar molt els mol·luscs.

· Coerulescens ve del llatí, caeruleus, i que significa blau.

 

Taxonomia

Fílum: Mollusca, Classe: Gastropoda, Subclasse: Opistobranchia, Ordre: Nudibranchia, Subordre: Aeolidiina, Superfamília: Euaeolidoidea, Família: Aeolidiidae, Gènere: Berghia

» Guia d'espècies


GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies
» CIB a Instagram


SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM

 

Informació, fotografies de les nostres activitats... i molt més al Facebook o Instagram

RSS Noticies CIB